קודם תוכן, אחר-כך עיצוב

מאת רני רדזלי

אתם יושבים כרגע מול המסך וקוראים את המאמר הזה. למה בעצם?
הסיבה היא ככל הנראה, משום שאתם מתעניינים או זקוקים למידע שנמצא בו. ייתכן שאתם יזמים, או בעלי עסקים. או אולי אתם מתכננים לפתוח עסק, ודרוש לכם מידע בנושא.

האינטרנט הוא מאגר המידע הגדול ביותר בעולם. כמות אתרי האינטרנט שקיימים היא עצומה, והיא רק הולכת וגדלה מרגע לרגע. ובכל זאת, מכל האתרים בעולם, הנה אתם כאן.
מה שמחזיק אתכם דווקא באתר הזה כרגע, הוא המידע שיש בו, או במילים אחרות, התוכן.

קשה לבוא ולטעון שדעתי משוחדת לגבי תכנים וטקסטים. להיפך. בתור מעצב גרפי אני מגיע מהעולם הויזואלי, ואותי מעניין דווקא איך הדברים נראים.
אני לא גורע מחשיבותו של העיצוב, ולו לשנייה אחת. לעיצוב תפקיד חשוב בבניית תדמית העסק וכך גם להצלחתו של העסק. על כך תוכלו לקרוא בשאר המאמרים באתר זה.
אבל, מה לעשות, גם בתור מעצב אני מוכרח להודות שאני מאמין שהתוכן קודם לעיצוב.
כשבניתי ועיצבתי את האתר של הסטודיו שלי, הדבר הראשון שחשבתי לעצמי היה "מה לשים בו". עם כל הכבוד לעיצוב, עיצוב לא "מחזיק" אתר אינטרנט. מה שמחזיק אתר הוא התוכן שבו. המידע שהגולש יכול להשיג בו. שהרי זוהי הסיבה שלשמה הוא נכנס לאתר. כמו שאמרתי קודם, זוהי הרי גם הסיבה שאת/ה גולש/ת כרגע באתר זה.

אם אתם עומדים להקים אתר אינטרנט לעסק או לארגון שלכם, כדאי שתדעו, שכאשר גולש ייכנס לדף הבית של האתר שלכם, הוא ירצה לדעת במה העסק או הארגון שלכם עוסקים.
הוא ירצה למצוא בצורה פשוטה, ברורה ומהירה את אותו מידע אודות העסק שלכם, שבגללו הוא נכנס לאתר.
המידע שיהיה לכם באתר האינטרנט של העסק, הוא זה שימשוך אליו את הגולשים. הוא זה שיחזיק אותם שם יותר זמן, ובשאיפה גם יגרום להם לשוב ולבקר בו פעמים נוספות. כך יגברו הסיכויים שלכם למכור יותר מהמוצרים או השירותים שאתם מציעים.
בעזרת מידע ברור שיתאר בצורה מדוייקת את מהות העסק ואת המוצרים או השירותים שהוא מספק, יוכל הגולש להבין ולהכיר את העסק שלכם.

לעיתים אני נכנס לאתרים של עסקים שהעיצוב שלהם מדהים, אבל אני לא מצליח להבין מה יש לאותו העסק להציע, כי ישנה בעיה עם התכנים. במצב כזה העיצוב המדהים לא ממש עזר.
בדרך כלל יש לי סבלנות, אבל במצב שבו פתוחים לי מול העיניים עוד חמישה או שישה אתרים מתחרים, שמספקים את אותו מוצר או שירות, ישנו סיכוי סביר ביותר שאעבור לאתר אחר. למה לי לשבור את הראש עם אתר שאני לא מבין מה רוצים ממני?

עצה קטנה מניסיוני האישי, זאת בהנחה שאתם כמוני, עסק קטן. כאשר תכננתי את האתר שלי, קודם כל כתבתי את כל התכנים שלו.
בתור עסקים קטנים, אתם ככל הנראה תפנו לשירותיו של סטודיו קטן או מעצב בודד על מנת שיבנה או יעצב לכם את האתר. זאת מן הסתם מסיבות תקציביות. מעצבים בדרך כלל מתמחים בעיצוב או בנייה ולא בכתיבת תכנים. בנוסף, האדם שתישכרו את שירותיו לבנות או לעצב את האתר שלכם, בדרך כלל לא יהיה בקיא בתחום העסק שלכם יותר מכם. לגבי נושאים לשוניים, אם אתם לא מרגישים בטוחים לגבי יכולות הכתיבה שלכם, תמיד ניתן לשכור את שירותיו של מישהו מקצועי שיעזור לכם בכך.

לסיכום:
ישנה חשיבות רבה למידע ולתוכן של אתר האינטרנט שלכם.
תוכן טוב הוא תוכן שגורם לגולשים להישאר באתר שלכם כמה שיותר זמן. ותוכן עוד יותר טוב הוא כזה שיגרום לגולשים לחזור לאתר שלכם שוב.
וזכרו, אתר אינטרנט טוב יכול להועיל לעסק שלכם. אבל באותה מידה, אתר גרוע יכול לעשות לכם נזק.
בהצלחה.

חזרה למאמרים