בניית תדמית גרפית לעסקים קטנים

מאת רני רדזלי

העסק שלכם זקוק לתדמית גרפית.
התדמית הגרפית מגדירה מי אתם (או מי העסק שלכם), ללקוחות שלכם, לציבור הרחב, למתחרים שלכם, ואפילו לעובדים שלכם.
אותה תדמית הינה אוסף של אלמנטים גרפיים אשר יחדיו יוצרים את הזהות החזותית של העסק או הארגון שלכם. אלמנטים ויזואליים אלו, משמשים להצגת הרעיון או המסר של העסק.
בעזרת התדמית הגרפית יזהו את העסק שלכם וגם יזכרו אותו. וכך גם יחזרו אליכם בעתיד.

האלמנט המרכזי, והלב של אוסף האלמנטים הזה הוא הלוגו, או בשמו העברי - הסמליל.
הלוגו יופיע בכל אלמנט גרפי שיפיק העסק, והוא המרכיב הבסיסי והחשוב ביותר.
הוא גם הראשון שמעצבים ועליו נבנית כל שאר התדמית.
אחרי הלוגו נבחרים הפונטים (בעברית גופנים), הצבעים, תמונות או איורים והשפה הגראפית.
האלמנטים הללו יהוו יותר מאוחר בסיס גרפי לכל פריט שלו יזדקק העסק על מנת לקדם את עצמו, החל מכרטיסי ביקור, ניירת, פולדר, פלאייר, אתר אינטרנט וכולי.

תדמית גרפית טובה הינה דבר חשוב עבור העסק, הארגון או המוסד.
כרטיס ביקור, קטלוג או אתר אינטרנט שנראים טוב, יבלטו בין אלו של המתחרים. הבעיה הגדולה שלכם תיווצר אם וכאשר למתחרים שלכם יהיה אתר או קטלוג שנראים טוב או מקצועי יותר מאלו שלכם.
אם הלקוחות שלכם יתקלו במודעה אשר הופקה עבורכם, וכזאת שנראית מקצועית, אזי הם יקבלו תחושה ורושם של מקצועיות ושל טיפול בפרטים. אם המודעה תראה חובבנית, ייגרם לכם נזק, משום שתתקבל תחושה של חוסר מקצועיות מצידכם ובהתאם לכך מצד העסק שלכם.
תדמית גרפית מקצועית בעלת עיצוב נכון אשר מותאם לצורכיכם, נותנת ללקוחות את הרושם שאתם משקיעים בעסק ושהעסק חשוב לכם, וכמו כן שחשוב לכם השירות שאתם מעניקים ללקוחות שלכם.
עיצוב ברמה גבוהה נותן הרגשה של איכות ושל ומקצועיות, וההרגשה הזו מתחילה ברגע הראשון שהלקוח נתקל במוצר כלשהו אשר על גביו מופיעה התדמית הגרפית שלכם, בין אם באופן מודפס, כגון כרטיס ביקור, או דיגיטלי, כגון אתר אינטרנט.

אם תעניקו לעסק שלכם תדמית גרפית טובה, נכונה ומקצועית, אז הלקוחות יזכרו אתכם לטובה, וגם יזהו אתכם במודעות שתפרסמו, באתר האינטרנט שלכם, או בכל מקום אחר.
התדמית הגרפית עוזרת לבנות את העסק לטווח הארוך. הלקוח לא חייב לרכוש מכם מוצר או שירות היום. אולי הוא יבחר לעשות כן בעוד חודש או בעוד שנה. אבל אם התדמית הגרפית טובה, אז הוא יזכור אתכם, יזהה אתכם ויהווה לקוח פוטנציאלי עבורכם.
כשיראו את הלוגו, הצבעים, הפונטים, השפה הגרפית... ידעו שזה אתם.

חשוב להדגיש כי תדמית העסק חייבת להתאים לסוג העסק ולקהל היעד שלו.
חשוב שתדעו להגדיר למעצב הגרפי שלכם מה מהות העסק, ומיהו קהל היעד. מועדון רוק פרוע לבני נוער לא יזדקק לאותה תדמית שלה יזדקק בית אבות, שיעדיף ככל הנראה תדמית גרפית ביתית, רגועה, אמינה ושלווה.
בניית תדמית גרפית היא עסק מורכב שאורך זמן, ונדרשים לו ידע ומיומנויות.
פנו למעצב גרפי מקצועי ובעל ניסיון שיבנה עבורכם את התדמית, משום שתדמית לא טובה ולא מקצועית תראה חובבנית וכך תגרום נזק יותר מאשר תועיל.

מהרגע שהתדמית של העסק שלכם מוכנה, השתמשו בה בצורה עיקבית. גם אם אתם מחליפים את המעצב שלכם מאיזושהיא סיבה, דאגו שהמעצב החדש יהיה עיקבי וישתמש באותם צבעים, פונטים, תמונות וכולי, גם בפריטים הבאים שיעוצבו עבור העסק שלכם.
אם תשתמשו בצבעוניות, פונטים או בשפה גרפית אחרת, כל ההשקעה הייתה לשווא.
הלקוחות הקבועים וגם הפוטנציאלים שלכם לא יזהו אתכם ויחשבו שמדובר בעסק אחר.
זו בדיוק המטרה של תדמית גרפית. שיזכרו אתכם, ויזהו אתכם בפעם הבאה שירצו לעשות איתכם עסקים, או לרכוש מכם מוצר או שירות.
הערה זו איננה תקפה למקרה ואתם מעוניינים לרענן את כל התדמית הגרפית, שמסיבות כאלו ואחרות אינה "עושה את העבודה". אז יש להתחיל את הכל מהתחלה.

לסיכום:
תדמית גרפית נכונה וטובה, חשובה לעסק שלכם.
וזיכרו. אם אתם אינכם מעצבים גרפיים, תנו למעצב מקצועי לבנות עבורכם את התדמית.
תדמית חובבנית עלולה לגרום לכם נזק.
בהצלחה.

חזרה למאמרים